یعنی مشتری ابتدا از کالا یا محصول شما آگاه می شود —->سپس توجهش به آن جلب می شود —-> به مشتری تبدیل شده و خریداری می کند —-> به برند یا محصول یا خدمات شما وفادار می شود —-> از برند یا محصولتان دفاع می کند (Word of Mouth)
خب ببینید شما در بازاریابی کلی زحمت میکشید تا تعداد زیادی آدم را از محصول، برند یا خدمتتان آگاه کنید. اما همهی آنها که توجهشان جلب نمیشود! بخشی از آنها که توجهشان جلب شده (نه همهی آنها) از شما خرید میکنند و همین طور هر چه به پایین قیف نزدیکتر شویم، تعداد افراد، کمتر میشود.
احتمالا در گوگل عبارت Marketing Funnel یا قیف بازاریابی را جست و جو کردهاید و چندین و چند مدل قیف مختلف دیدهاید که هر کدام یک مدلند! مثلا:
درباره این سایت