قیف بازاریابی (Marketing Funnel) چیست؟

مراحل قیف بازاریابی

قیف بازاریابی (Marketing Funnel)

  • مرحله 1: آگاه شدن (Awareness)
  • مرحله 2: توجه (Consideration)
  • مرحله 3: تبدیل شدن به مشتری (Conversion)
  • مرحله 4: وفاداری (Loyalty)
  • مرحله 5: دفاع کردن (از برند و محصولمان) (Advocacy)

یعنی مشتری ابتدا از کالا یا محصول شما آگاه می شود —->سپس توجهش به آن جلب می شود —-> به مشتری تبدیل شده و خریداری می کند —-> به برند یا محصول یا خدمات شما وفادار می شود —-> از برند یا محصولتان دفاع می کند (Word of Mouth)


حالا چرا قیف؟

خب ببینید شما در بازاریابی کلی زحمت می‌کشید تا تعداد زیادی آدم را از محصول، برند یا خدمت‌تان آگاه کنید. اما همه‌ی آن‌ها که توجهشان جلب نمی‌شود! بخشی از آن‌ها که توجهشان جلب شده (نه همه‌ی آن‌ها) از شما خرید می‌کنند و همین طور هر چه به پایین قیف نزدیک‌تر شویم، تعداد افراد، کمتر می‌شود.

مگر چند مدل قیف بازاریابی داریم؟

احتمالا در گوگل عبارت Marketing Funnel یا قیف بازاریابی را جست و جو کرده‌اید و چندین و چند مدل قیف مختلف دیده‌اید که هر کدام یک مدلند! مثلا:

  • مدل اول (همینی که ما گفتیم): Advocacy <—- Loyalty <—- Conversion <—- Consideration <—- Awareness
  • مدل دوم (Purchase Funnel): Awareness (آگاه شدن) —-> Opinion (نظر دادن) —-> Consideration (توجه) —-> Preference (برتری قائل شدن) —-> Purchase (خرید)
  • مدل سوم (مدل Aidas): Attention (توجه) —-> Interest (علاقه) —-> Desire (تمایل) —-> Action (تصمیم به خرید و عمل) —-> Satisfaction (رضایت)
  • http://modir.tv/marketing-funnel/

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مرحله ,بازاریابی ,برند ,شود — ,آن‌ها ,مشتری ,marketing funnel ,همه‌ی آن‌ها ,funnel چیست؟ ,بازاریابی marketing ,marketing funnel چیست؟ ,بازاریابی marketing funnel
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دیوارپوش مجله خودرو پدال دارالترجمه آذر دنیز دانلود آهنگ جدید مقامی هستم شورای دانش آموزی مدرسه آزاده چالشتر ایده های کسب و کار بهداشت آب و فاضلاب